Praktisk info

När: 27 februari 2016 klockan 10:00-17.30

Till konferensens fysiska möten är partistyrelsen, riksdagsgruppen, partiets statsråd inbjudna. Utöver dessa är även följande personer inbjudna:
Förtroenderådet, ordförande för lokalavdelningar och distrikt, kommunalråd eller gruppledare, region- och landstingsråd eller gruppledare samt ytterligare tre personer från varje distrikt. Grön Ungdom, Gröna Studenter samt representanter från partiets formella nätverk och kommittéer är också inbjudna att delta.

Utöver det fysiska mötet är även dialogkonferensen ett digitalt möte där du kan delta framför din dator. Du kan även anordna ett möte tillsammans med din lokalavdelning eller annan grupp inom Miljöpartiet och tillsammans delta digitalt i konferensen.

Läs mer under Delta och påverka

Var:

Västerås
Plats: Området Kopparlunden
Adress: Sintervägen 14
VägbeskrivningFrån Västerås tågstation går ni ut till höger. Följ Södra Ringvägen som sen övergår till Östra Ringvägen.  På din höra sida kommer strax ett flera stora gamla industribyggnader och där är Sintervägen. Ingången är vid Sintervägen nr. 14. Det tar ca 10 min att gå.

Malmö
Plats: Kockum Fritid
Adress: Västra Varvsgatan 8
Vägbeskrivning: Till fots (20 min):
1.       Gå ut på baksidan av centralstationen, sväng vänster och gå över Suellsbron in på Neptunigatan.
2.      Följ Neptunigatan tills du ser Lantmännen till höger.
3.      Sväng höger över järnvägen och gå till vänster in på Norra Neptunigatan.
4.      Följ Norra Neptunigatan tills du har gått över en bro (Neptunibron).
5.      Efter bron, håll höger in på Skeppsgatan.
6.      Sväng vänster in på Skeppsbyggaregatan.
7.      Följ Skeppsbyggaregatan tills du kommer till en rondell.
8.      Sväng höger i rondellen.
9.      Du är nu på Västra Varvsgatan – följ den någon minut så ser du snart Kockum fritid på vänster sida.

Vägbeskrivning: Med buss (5-­6 min):
Det finns en busshållplats precis vid entrén till Kockum fritid. Hållplatsen heter också Kockum fritid. Dit går buss 2 mot Fullriggaren och buss 3 mot Värnhem.

Härnösand
Plats: Härnösands Folkhögskola
Adress: Murbergsvägen 32
Vägbeskrivning:

Lokalbuss: Nr 24 grön linje (mot Bondsjöhöjden) stannar vid hållplats Folkhögskolan. Du kan åka från centrum (hållplats Riksbanken, ligger på Nybrogatan) och från hållplats Härnösand Central. Sök tider på www.dintur.se. Resan tar ca 5 minuter från centrum.

Gångväg: Att promenera till folkhögskolan från stationen tar 12-15 minuter. Ta gångtunnel under järnvägen (till vänster om stationshuset) och trappa till höger upp mot perrongen. En gångväg löper sedan parallellt med järnvägen fram till Norra Ringvägen (ta vänster) som strax ansluter till Murbergsvägen (ta höger).

Har du specifika behov och önskemål som det kan vara bra för arrangörerna att känna till, hör av dig till dialogkonferensen@mp.se